Reklamační řád
Reklamační řád
společnosti KATRO SERVIS spol. s r.o., IČO: 15043355,
se sídlem Plynárenská 671, 280 02 Kolín, zapsána v obchodním rejstříku
vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 276760 (dále jen „prodávající“),
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové
adrese eshop.katroservis.cz.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tento reklamační řád je nedílnou součástí kupní
smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím.
1.2. Reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv
z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
2. Odpovědnost kupujícího
2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc nemá při
převzetí vady.
2.2. Věc má vady zejména, pokud
2.2.1. nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání,
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující
očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
2.2.2. se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke
kterému se věc tohoto druhu obvykle užívá,
2.2.3. neodpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
2.2.4. není v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
2.2.5. nebo nevyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.3. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí,
má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, pokud prodávající neprokáže
opak.
3. Nemožnost uplatnit reklamaci
3.1. Kupující nemůže věc reklamovat, pokud
3.1.1. u věci prodávané za nižší cenu vytýká vadu, pro kterou byla nižší cena
sjednána,
3.1.2. vytýká pouze opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
3.1.3. to vyplývá z povahy věci,
3.1.4. vytýká u použité věci vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení,
kterou věc měla při převzetí kupujícím,
3.1.5. vytýká vadu, kterou sám způsobil,
3.1.6. nebo vytýká vadu, o které před převzetím věci věděl.
4. Práva kupujícího
4.1. Má-li věc vady, může kupující žádat opravu věci.
Není-li možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu opravou, může kupující mimo
opravy žádat dodání nové věci bez vad, případně výměnu součásti věci, týká-li se
vada pouze této součásti. Není-li možné vadu odstranit opravou nebo výměnou, má
kupující právo odstoupit od smlouvy.
4.2. Místo výše uvedeného může kupující žádat přiměřenou
slevu.
4.3. V případě reklamace věci, jež byla zakoupena jako
použitá nebo za nižší cenu (kvůli vadě), nemá kupující právo na výměnu věci.
4.4. Pokud kupující reklamuje věc pro stejnou vadu, kterou
již v minulosti dvakrát úspěšně reklamoval, nebo pokud se na věci současně
vyskytují 3 vady, přičemž každá tato vada brání v užívání věci, má
prodávající právo od smlouvy odstoupit.
4.5. Prodávající vystaví kupujícímu na jeho žádost písemné
potvrzení o rozsahu a trvání jeho práv (dále jen „záruční list“).
4.6. Ustanovení čl. 4 odst. 1 až 5 reklamačního řádu se
nepoužijí na práva a povinnosti založené kupní smlouvou uzavřenou mezi
prodávajícím a kupujícím, který ji uzavřel v rámci své obchodní činnosti (dále
jen „kupující – podnikatel“). Kupujícímu v takovém případě náleží
práva stanovená v § 1914-1925 a § 2099-2112 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
5. Délka doby pro uplatnění reklamace
5.1. Kupující má právo uplatnit reklamaci na vady, které se
u věci vyskytnou v době 2 let (1 roku v případě použité věci, nebude-li
uvedena jiná záruční doba) od jejího převzetí.
5.2. Po vyřízení reklamace opravou nebo výměnou se
prodlužuje délka doby pro uplatnění reklamace o dobu trvání reklamace. Doba
trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy
byl kupující o vyřízení informován.
6. Smluvní záruka za jakost
6.1. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu
připojenému k věci nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc
použít, může kupující uplatnit reklamaci rovněž v této době.
6.2. Podmínky smluvní záruky za jakost mohou být upraveny
odlišně od podmínek upravených v tomto reklamačním řádu.
7. Uplatnění reklamace
7.1. Kupující může uplatnit reklamaci na adrese U Potoka
267, Semily 513 01. Pro uplatnění reklamace může kupující využít reklamační
formulář umístěný na webových stránkách prodávajícího.
7.2. Při uplatnění reklamace má kupující povinnost prokázat
existenci závazku mezi ním a prodávajícím (např. předložením kupního dokladu,
záručního listu), označit vytýkanou vadu a dále sdělit, jaký způsob vyřízení
reklamace požaduje v souladu s čl. 4 reklamačního řádu.
7.3. Po uplatnění reklamace vystaví prodávající kupujícímu,
který je spotřebitelem ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele ve spojení s § 419 občanského zákoníku (dále jen „spotřebitel“),
potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a
jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (dále jen „reklamační
protokol“).
8. Vyřizování reklamace
8.1. Kupující má povinnost poskytnout prodávajícímu při
vyřizování reklamace součinnost, zejména předat věc prodávajícímu k posouzení
oprávněnosti reklamace, eventuálně umožnit prohlídku věci, s níž je
obtížné manipulovat.
8.2. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o
reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se
nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení
vady.
8.3. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez
zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě 30 dní od jejího uplatnění. Není-li
kupující spotřebitelem, činí tato lhůta 2 měsíce. V uvedených lhůtách musí
být kupující rovněž o vyřízení reklamace informován.
8.4. Prodávající a kupující se mohou domluvit na
prodloužení uvedených lhůt. Taková to dohoda musí být uzavřena v písemné
formě na samostatné listině, přičemž se má za to, že písemná forma je
zachována, jsou-li užity elektronické nebo jiné technické prostředky, jež
umožňují zachycení obsahu dohody.
8.5. Uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se
v případě kupních smluv uzavřených se spotřebitelem považuje za podstatné
porušení smlouvy.
8.6. Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má kupující
právo žádat náhradu nákladů, které musel účelně vynaložit v souvislosti
s uplatněním reklamace (např. poštovné).
8.7. Po vyřízení reklamace prodávající opět vystaví
spotřebitelovi reklamační protokol doplněný o datum a způsob vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně
písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Kupující má povinnost seznámit se s reklamačním
řádem ještě před uzavřením kupní smlouvy. Prodávající se zavazuje, že
reklamační řád zpřístupní kupujícímu ještě před uzavřením kupní smlouvy.
9.2. Práva a povinnosti tímto reklamačním řádem neupravené
se řídí kupní smlouvou a jejími součástmi a dále obecnými právní předpisy.
9.3. Reklamační řád je taktéž
dostupný na webových stránkách prodávajícího.